ASMA'S ♥

Follow|Home
07 August 2019 | 1:09 PM | 0 comments
Assalamualaikum. Lama tak update. Ok so now aku nak cerita semua yang aku tertinggal untuk luahkan. Sorry sebab dah lama tak menulis so ayat dah tak best.

2016
Masa last semester diploma, aku putus dgn Mr L. Dont ask why. Aku dah putus. Akhir tahun, Kisya taknak tengok aku koyak. So dia kenalkan aku dengan ex schoolmate dia. MZZ. Aku ok je, berkawan.


2017
Aku baru habis diploma tapi sebulan lepastu aku daftar degree. For first semester, tak ada apa yang menarik. Minggu study week, aku decide untuk join program Univerisiti. First program aku join, MHS. Since drpd tu, aku ditawarkan untuk jadi MPP. Mulanya aku taknak sebab MPP ni menyusahkan. Tapi aku sahut cabaran tu.

Aku bertanding untuk kerusi fakulti FKMP. Alhamdulillah aku menang majoriti untuk kerusi fakulti. Kemenangan aku tak habis kat situ je. Aku dilantik menjadi Setiausaha Agung MPP untuk sesi tu. Mulanya aku takut sebab aku tak tahu basic Setiausaha macam mana tapi mantan2 selalu tolong aku. Aku mampu bertahan setahun. Tapi, result exam aku untuk 2 semester turun mendadak. Sedih..

Sepanjang aku jadi MPP, MZZ pon MPP juga. Aku digosipkan dengan dia. Aku tak marah. Aku suka. Sebab aku suka dia. Tapi, dia main tarik tali dengan aku. Ramai yang nasihatkan aku untuk move on. Aku ambil masa yang lama untuk sedar dan akhirnya aku move on.



2018
Aku bahagia dengan kehidupan selepas pegang tanggungjawab. Aku rasa bebas. 1 semester aku elakkan diri daripada MZZ. Sebab aku taknak berharap, aku nak move on. Ammar pernah pesan "ada orang lain bukan bererti kita gunakan orang tu untuk lupakan orang lain. Tapi mungkin dia boleh jadi sebab kenapa kita nak lupakan orang lain. Bagi peluang kat orang lain. Jangan berharap kat orang yang tak pasti"

So, aku jumpa Abg. Abg aku kenal lama dah. Tapi dulu aku anggap macam abg senior, Tak ada perasaaan kat dia pon. Tapi why not kita buka hati untuk dia hhahahaha so yaaa itulah permulaan aku dengan dia. First time jumpa after dia dah habis belajar, masa dia datang UTHM nak ambil jubah konvo. Masa tu aku ada perasaan macam mana aku dengan Mr L dulu. Berdebar-debar. Hahahahahahaha cliche.


2019
Aku ada sinar hidup baru cewahhh. Aku ada Abg untuk aku luahkan dan kongsikan masalah dan cerita. Aku happy. Now aku tulis blog ni masa aku kat Malang, Indonesia. Aku tengah intern kat sini. Dengan bestfriend aku yang mungkin akan jadi kakak ipar aku. Hahahahaha. Aku dah 23 tahun ni. Dah makin matang. Makin dewasa. 

p/s: Tahun ni, aku dapat berita yang Mr L dah kahwin. Well, I'm happy for him. Aku dah tak ada rasa benci atau dendam kat dia. Mungkin apa yang dia pernah buat kat aku, aku takkan lupakan tapi aku harap time heals everything lah. Maafkan? Siapa aku taknak maafkan. Hahaha tapi aku memaafkan buat bererti aku melupakan. Aku takkan kacau kebahagiaan dia. Dia dah bahagia, aku pon dah bahagia. Mungkin dah sampai masa cerita aku dengan dia dah berakhir.



0 Comments available :

Post a Comment